CHIPTUNING
Chiptuning to najprostsza opcja poprawienia osiągów samochodu.
Bez konieczności dokupywania/modyfikacji części. Po prostu twój samochód musi być zdrowy.
Na czym to polega?

Chiptuning to najprostsza opcja poprawienia osiągów samochodu. Bez konieczności dokupywania/modyfikacji części.
Po prostu twój samochód musi być zdrowy. Polega na modyfikacji oprogramowania sterownika które dawkuje paliwo do silnika. Potocznie mówiąc wszystkie silniki mają zapas narzucony od producenta lub standardy które producent musi spełniać.

Zwiększenie mocy i poprawa osiągów

Głównym celem jest zwiększenie generowanej mocy pojazdu i powiększenie momentu obrotowego silnika. Zmiana charakterystyki pojazdu/silnika. Dzięki temu pojazd staje się bardziej dynamiczny. Można dostrzec zauważalne zmiany w przyspieszeniu
0-100km/h lub prędkości maksymalnej. O ile producent nie zastosował ogranicznika…ale i na to w większości przypadków znajdzie się u nas rozwiązanie.

Eco-tuning i osczędności

Naturalną konsekwencją zwiększenia momentu obrotowego jest niewielkie zmniejszenie spalania paliwa.

Kolejną rzeczą jest - wraz ze zwiększeniem momentu obrotowego zwiększa się tez ecodriving - dlaczego? Innymi słowy szybsze przyspieszanie to jedna z zasady ecodrivingu - im szybciej przyśpieszysz tym szybciej osiągniesz prędkość przelotową/docelową.. i tym szybciej zejdziesz na niższe obroty. Przyśpieszenie musi być wysokie i trwać możliwie jak najkrócej - ponieważ to właśnie podczas ruszania i przyśpieszania auto ma największe spalanie.

W niektórych pojazdach z automatyczną skrzynią biegów możliwa jest tez modifikacja oprogramowania skrzyni biegów i zaprogramowanie jej w taki sposób że przełączanie biegów następuje wcześniej niż to producent zaprojektował. Wyobraź sobie sytuacje gdzie już przy prędkości 40km/h - skrzynia biegów używa 6 czy 7 (ostatniego) biegu. Tracąc na dynamice zyskujesz wiele na paliwie.

Ile mogę zyskać?

Skorzystaj z naszego katalogu przyrostu mocy, znajdź swój pojazd i sprawdź ile możesz zyskać. Pamiętaj że efekty chiptuningu zależą od stanu i kondycji pojazdu. Są to wartości estymowane, czasami uda się osiągnąć więcej a czasami nie zrobimy dla ciebie ekstremalnego tuningu - ze względów bezpieczeństwa - abyś mógł się cieszyć pojazdem dłużej niż kilka tygodni.
Sprawdź i skontaktuj się z jednym z naszych serwisów.

Wymagania

  1. Silnik pojazdu musi być obsługiwany przez/oparty na elektronicznym wtrysku paliwa ECU.
  2. Turbosprężarka - turbodiesle maja turbo które jest sterowane elektronicznie przez ECU - wówczas (ale nie zawsze) możemy dokonać chiptuningu.

Sprawdź czy twój pojazd może byc chiptuningowany

Sprawdź mój pojazd

Jak to działa? Proces i czasy realizacji

  1. Umawiasz się i zostawiasz auto. - podczas wstępnej rozmowy i oglądnięcia pojazdu zapewne juz będziemy wiedzieć jak długo potrwać może cała usługa.
  2. Pomiar mocy na hamowni - sprawdzamy jaką realną moc ma twój pojazd i w jakiej jest kondycji. W naszych serwisach posiadamy hamownie 4X4 i możemy zmierzyć praktycznie wszystkie pojazdy osobowe, a także dostawcze.
  3. Odczyt programu sterownika - w zależności od pojazdu czasami konieczny jest demontaż sterownika i odczyty za pomocą specjalnych urządzeń renomowanych firm. A czasami odczyt i zapis można dokonać w 5 minut za pomocą złącza OBD.
  4. Chiptuning - nasz team pisze customowy/indywidualny program dla twojego sterownika na podstawie doświadczenia oraz przeprowadzonych chiptuningów z przeszłości dla podobnych pojazdów, podobnych silników itd. Może to potrwać godzinę.
    A może to potrwać do kilku dni. Niestety wszystko zależy do pojazdu.
  5. Wgranie programu do sterownika i ewentualnie montaż sterownika jeśli był demontowany.
    Test inicjujący w którym sprawdzamy czy program działa prawidłowo
  6. Ponowny pomiar na hamowni - w tym momencie widzimy na podstawie obu pomiarów faktyczną zmianę parametrów wydajności mocy i momentu obrotowego. Gdy wszystko jest ok, oraz nie zauważamy żadnych niebezpieczeństw np. powiększona temperatura silnika czy innych zmian.. następuje przygotowanie pojazdu do oddania klientowi.
  7. Rekomendacje - wydrukujemy dla ciebie certyfikat chiptuningu, na którym zobaczysz poprzednie i nowe wartości osiągów.
    Teraz możesz cieszyć się swoim pojazdem na nowo! I odkryć na nowo radość z jazdy. W ramach usługi otrzymasz też rekomendacje co do kolejnych działań tuningowych jeśli byłbyś w przyszłości nimi zainteresowany

Bezpieczeństwo?

Po pierwsze: Nie musisz obawiać się o to że twój pojazd zostanie skatowany , to nie tak ze piłujemy go do końca... normalnym jest że zawsze zostawiamy pewny zapas bezpieczeństwa. Nie chcemy aby nasi kleinci „tydzień później” wracali z pretensjami, lub stracili bezpowrotnie pojazd. Dlatego tez udzielamy gwarancjii na wszystkie nasze usługi, jeżeli tylko jest to związane z samym programem. Nie ma problemu też z ewentualnymi poprawkami. Na końcu najważniejsze jest dla nas zadowolenie klienta.

Po drugie: Upewnij się że twój pojazd jest w dobrej/odpowiedniej kondycji technicznej. Badanie na hamowni to badanie jego maksymalnych możliwości. Miej pewność ze stan pojazdu jest dobry, jeśli przyjedziesz trupem.. możemy go niechcący zarżnąć.
Nie możemy ręczyć za twój pojazd to ty go znasz, i zapewne wiesz co w nim szwankuje a co nie. Przed badaniem serwisant zawsze przeprowadzi ankietę na temat kondycji pojazdu. Nie ukrywaj żadnych informacji.

Po trzecie: Nie oddajemy pojazdu bez testów - zawsze przed oddaniem sprawdzamy stabilność programu itd.
Bezpieczeństwo i zadowolenie klienta jest dla nas najważniejsze.

Po czwarte - nigdy nie ryzykujemy jeżeli nie jesteśmy pewni modyfikacji które możemy ci zapewnić.. nie udzielimy usługi.

Nasz sprzęt

  1. Zawsze aktualne - Odczyt sterowników OBD2 o wartości - 2999zł
  2. Zawsze aktualne - Oprogramowanie do pisania programów o wartości - 2999zł
  3. KTEC v.089 o wartości - 12999zł

Ile to kosztuje?

Od 700 zł, robimy wszystko aby nasze ceny były zawsze konkurencyjne i dostępne dla wszyskich.

Niestety odpowiedz nie jest łatwa?
Dlaczego? Bo cena jest zawsze ustalana indywidualnie.
Dlaczego? Bo nawet dwa te same pojazdy, z tej samej fabryki mogą miec inne parametry, ma na to wpływ czas, dotychczasowa eksploatacja, np: nowsze modele ze względu na trudności i zabezpeiczenia producentów są trudniejsze do zrealizowania. To samo dotyczy się pojazdów starszych ale unikatowych, specjalne edycje, czasami dotyczy to wersji amerykańskich pojazdów, gdzie z jakiegoś powodu usługa nie jest możliwa do zrealizowania.

Przykładowe ceny
VW Passat 1.4 TDI
120 KM > 170KM
Bardzo popularny pojazd na naszych drogach i wiele zrealizowanych projektów bazujących na tym samym silniku.
900 zł
Nissan Terrano 2.0 VTC
140 KM > 190KM
Spersonalizowany program napisany specjalnie do specyfiki pojazdu offroadowego. W celu zwiększenia mocy przy niskich obrotach silnika.
1500 zł
Fiat Ducato 1.6 MultiJet
90 KM > 130KM
Napisanie programu poprawiajacego osiągi ale z nastawieniem na oszczedność paliwa. Przygotowanie oraz testy przed oddaniem pojazdu.
1000 zł

KONTAKT

RZESZÓW
ul. Sikorskiego 116
9:30 - 17:00
KROSNO
ul. Podkarpacka 2
8:00 - 16:00
SĘDZISZÓW MŁP.
ul. Tarnowskich 3
10:00 - 18:00
LĘBORK
ul. Rzeczna 7
08:00 - 16:00